Férfi és nő. Ennél jobb felállást a világtörténelem kezdete óta nem találtunk. Ádám és Éva. Te és a csajod. The Kills.

Alison Mosshart (aki jó nő) és Jamie Hince (akinek a felesége, Kate Moss a jó nő) együtt zenél. Gitároznak és énekelnek, közben dobgépről szól a ritmus, a szuggesztív dalszövegek pedig a fejedbe másznak.

Mindez pedig nagyon szépen összeáll zenévé.

Ők az az együttes, amelynek az albumait képes vagy 50x meghallgatni. Én számoltam, a Winamp nem hazudik.

 

Londonban kezdődött minden

Alison Mosshart és Jamie Hince az akkori zenekaraikkal turnéztak Londonban. Aztán a közös hotel az oka mindennek. Mosshart meghallotta, hogy felette egy szobában Jamie zenél. Aztán találkoztak.

Aztán elkezdtek közösen zenét és dalokat írni.

Aztán Mosshart Floridából Londonba költözött, mert „úgy olcsóbb”.

Egy lerészegedés után elnevezték egymást VV-nek (ez lenne Mosshart) és Hotelnek (ez Jamie), mert „a zenészek mind ilyen nevekkel nyomulnak”.

Aztán egy írógéppel 7 oldalt teleírtak random szavakkal és asszociációkkal, a „The Kills” volt az utolsó. Azért esett erre a választás, mert ez egy kortalan bandanév.

Először 2002. február 14-én léptek színpadra együtt. Erre utal Mosshart bal kezén a tetovált „14-2-02”.

4 albumuk jelent meg eddig, de ezekre most nem linkelek, mert akkor kattintasz, megnézed, aztán nem találsz vissza ide.

Hé. Reklámszövegíró vagyok. Ismerem a fajtád. 🙂

Egyébként az első album fényképezését sem cicózták túl, egyszerűen beültek egy fotóautomatába. (Igen, olyanba, amit a Deák téren vagy épp a Határ úton látsz az aluljáróban.)

The+Kills2

 

The White Stripes v2.0

Kézenfekvő az összehasonlítás. „Egy kéttagú zenekar, férfi és nő? Ja hát akkor olyanok, mint a White Stripes.”

Részben. A bluesos vonal és a minimalista hangzás mindkettőben megvan.

Csak itt dobgép van, és Alison Mosshart – Jack White-tal ellentétben – tényleg tud énekelni.

A tagok egyébként jó barátok. Fesztiválokon meghallgatják egymást, elmennek az esküvőkre, a The Dead Weathersben együtt zenélnek.

A Killst talán a Velvet Undergroundhoz érdemes hasonlítani. De gyakran emlegetik még a Fugazit, PJ Harvey-t és Captain Beefheart-ot is mint közvetlen zenei hatást.

Mosshart így definiálja a stílusukat:

„A zene, amit szeretünk, az pont olyan, mint az a művészet vagy megjelenés, amit szeretünk. Az én fejemben ez mind összeáll. Azért játszunk öreg, széthullófélben lévő gitárokon és erősítőkön, mert jobb hangjuk van, és azért használunk régi kamerákat, mert jobban fekszik nekünk, ráadásul érdekesebbek is.”

 

„Láncdohányos vegák vagyunk.”

És saját bevallásuk szerint mindketten elég félénkek. Megnézed, hogy Mosshart a színpadon egy reinkarnálódott Jim Morrison intenzitásával mozog, és ezt a mondatot nem hiszed el.

Jamie Hince ezt így kommentálja:

„Lenyűgözött ez az átváltozás. Ő olyan [mármint Mosshart], hogy ül egy sarokban a kis vázlatfüzetével, és ha hozzászólsz, akkor elvörösödik, színpadon pedig ezzel az elképesztő jelenléttel mozog.”

The+Kills+Pikkcture+3

Hallgasd

Könnyen fogyasztható albumlista, egy kattintással a Youtube-on vagy.

Keep on Your Mean Side (2003)

Superstition
Cat Claw
Pull a U
Kissy Kissy
Fried My Little Brains
Hand
Hitched
Black Rooster
Wait
Fuck the People
Monkey 23
Gypsy Death & You

 

No Wow (2005)

No Wow/Telephone Radio Germany
Love is a Deserter
Dead Road 7
The Good Ones
I Hate the Way You Love
I Hate the Way You Love, Pt. 2
At the Back of the Shell
Sweet Cloud
Rodeo Town
Murdermile
Ticket Man

 

Midnight Boom (2008)

U.R.A. Fever
Cheap and Cheerful
Tape Song
Getting Down
Last Day of Magic
Hook and Line
Black Balloon
M.E.X.I.C.O.
Sour Cherry
Alphabet Pony
What New York Used to Be
Goodnight Bad Morning
Night Train (UK Download Bonus Track)

 

Blood Pressures (2011)

Future Starts Slow
Satellite
Heart Is a Beating Drum
Nail in My Coffin
Wild Charms
DNA
Baby Says
The Last Goodbye
Damned If She Do
You Don’t Own the Road
Pots and Pans

A hivatalos honlapjuk erre van.

Velvet Underground-feldolgozás.

Ilyeneket fotóznak a jó öreg Polaroiddal. (Mármint a fényképezőgéppel, nem a napszemüveggel.)